Методологія та методи наукового дослідження



1.    Програма навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. Методологічні засади наукових досліджень.
Сутність, функції і значення науки. Поняття наукового дослідження проблем управління соціальними закладами. Поняття про методологію та методи наукового дослідження в галузі управління соціальними закладами. Види наукових досліджень в галузі управління соціальними закладами. Етапи наукових досліджень в галузі управління соціальними закладами.
Сутність поняття «система». Сутність системного підходу. Класифікація систем. основні принципи системного підходу. Системний аналіз.

Програма як теоретико-методологічна основа наукового дослідження, документ, у якому викладено й обґрунтовано логіку та процедури дослідження.  Структура програми (постановка проблеми, мета і завдання, об'єкт та предмет, інтерпретація головних понять дослідження, гіпотези дослідження, організаційно-методичний план). Місце та роль програми в науковому дослідженні.
 Завдання 2


Змістовий модуль 2. Поняття вимірювання. Суцільні та несуцільні наукові дослідження.
Сутність поняття «вимірювання». Види та характеристики шкал для вимірювання. Табулювання даних. Абсолютні, відносні, процентні та кумулятивні частоти. Графічна презентація частотного розподілу. Міри центральної тенденції та міри варіації.
 
Тема 6. Вибірковий метод у науковому дослідженні.
Поняття про суцільне та несуцільне дослідження. Методи несуцільного дослідження: а) монографічний метод; б) метод основного масиву; в) вибірковий метод. Головні поняття вибіркового методу: «генеральна сукупність», «вибіркова сукупність», «основа вибірки», «одиниці відбору», «одиниці аналізу», «репрезентативність вибірки». Помилки вибірки. Головні способи формування вибіркової сукупності: а) прості схеми відбору; б) складні схеми відбору; в) невипадкові схеми відбору.
Змістовий модуль 3. Найбільш поширені методи набуття первинних даних у ході наукового дослідження.
Пізнавальні можливості метода опитування. Особливості опитування як спілкування. Головні фази опитування: а) вступна (фаза адаптації); б) головна; в) заключна (фаза зняття напруги). Види опитування. Питання як головний інструмент опитування. Класифікація запитань. Загальні вимоги до формулювання запитань. Загальні вимоги до оформлення інструментарію опитування (анкети, плани інтерв'ю). Загальні вимоги до підготовки та проведення опитування.
Поняття документа як джерела інформації в дослідженнях у галузі державної служби. Класифікація документів, які використовуються в ході досліджень у галузі державної служби. Проблема надійності й достовірності різних видів документів. Традиційний аналіз документів. Контент-аналіз документів.
Приклад контент-аналізу
Поняття спостереження як методу набуття інформації в дослідженнях у галузі державної служби. Особливості спостереження як методу набуття інформації в дослідженнях у галузі державної служби. Класифікація спостережень. Методичний інструментарій спостереження. Місце спостереження серед інших методів набуття інформації в в дослідженнях у галузі державної служби.
 Приклади бланків спостереження
Завдання 5
Змістовий модуль 4. Опрацювання первинних даних, перевірка гіпотез, інтерпретація та презентація результатів наукового дослідження.
Сутність експерименту як методу перевірки гіпотез у ході наукового дослідження. Специфіка експерименту в дослідженнях у галузі управління соціальними закладами. Логічні схеми перевірки гіпотез. Труднощі й обмеження у використанні методу експерименту в дослідженнях у галузі управління соціальними закладами. Класифікація експериментів. Планування експерименту. Чинники, що впливають на внутрішню та зовнішню валідність результатів експерименту.
Описова статистика. Статистично значущий висновок. Нормальний розподіл та стандартизовані дані. Інтерпретація та презентація результатів наукового дослідження.

Завдання 6
КОНТРОЛЬНІ МОДУЛЬНІ РОБОТИ


Немає коментарів:

Дописати коментар